Sunday, April 1, 2012

Coootiiiiii.... (Cuti da...)

Aloha....

Hari ini aku bercuti. Ye.. aku cuti. Setelah 2 minggu bekerja tanpa cuti. Dapat cuti hari Ahad ni terasa besarnya rahmat. Rasa macam2 mahu buat tapi demam pulak dah. Ayoo.... betul2 potong stim. So, hari ni kena lah rest untuk hari esok dan seterusnya.

Seperti biasa hari ini anak bujang & bapak bujang pegi padang. Aku, makan ubat dan tido hingga ke tengahari. Bak kata hingga perut berbunyik. Bila dah macam tu mula menggagau cari nasik. Macam dah 2 hari tak rasa nasik. Bukak peti es,udang ada, cili ada, santan kotak ada.... apalagi, gulai lemak lah jawapnya. Nak tambah lauk, buat sambal ikan bilis & ikan masin. Elok je tutup api dapur, darling kol tanya mau makan apa.

Now time untuk lepak2. Hati terhingin pulak Tuti Fruitti. Tapi malasnya nak keluar... Takpelah, tunggu abang eskrem lalu je lah jap lagi.

Si anak bujang & bapak bujang sedang berborak2 pasal teknologi terkini. Terdengar2 jugak perkataan Samsung Note, Galaxy 10.1, 7.1, dan ntah apa2 point 1 lagi. Pas tu dengar lak rege RM1599, 2599, 1899.... Ok, time kena off kan bunyi2an laptop ni. Kena pasang telinga.

Darling jr : (asking me) which 1 u like?
Me : the expensive one.

Tamak!!!!

Bapak darling : Buy your own lah.

Aku sekarang ni dah tak kisah sangat dah dengan teknologi ni. Apa yang ada ni pun sudah sangat2 cukup untuk aku berhubung dengan dunia luar. Kalau orang ada 'fon pandai', fon aku pun pandai. Cuma fon aku takdelah sepandai henfon orang lain. Fon aku ni kalau dalam kelas fon2 pandai, mungkin akan dapat nombor tercorot dalam kelas. Tapi tetap dipanggil 'fon pandai'.

Aku notis 2 beranak ni lately ni asyik citer sal bende2 ni. Kadang2 bila aku balik malam2 tu, terberangan jugak kot2 sampai rumah dorang kata "SEPERAIS!!!! this is for you... (sambil hulur tab or note or 4gs). Nama dah angan2 kan... Dorang tu selagi tak di hints, jangan harap lah ada seperais seperais bagai.

Ok, bab2 teknologi ni aku memang tak leh join lah dorang borak... Kat rumah citer sama, dalam keter pun citer bende yang sama. Tak leh masuk arrr....

Biarlah dorang dengan dunia dorang.....

Citer pasal kelas dan nombor tercorot, ada citer sal darling junior.

Masa dalam keter otw balik rumah, darling pun bersuara....

Darling : Tau tak anak u dapat nombor brp exam hari tu?

Aku tak tanya, tapi pandang je kat junior.

Junior : (dengan selamba....) no 17. Whole class no 20.

Aku : Dari brp orang?

Junior : No 17/45 & No 20/580.

Aku : So, apa perasaan?

Junior : Menusuk ke hati.....

Haaa..... tau takpe. Tak pernah2 dapat nombor banyak macam tu tiba2... ambik kau!!

Since darjah 1 sampai form 1, tak pernah hayat dapat lebih dari no 5. Sekarang baru dia tau menusuk ke tidak dapat nombor 17 tu.

Tapi ada jawapannya....

Junior : yelah.... b4 exam tu kan tak masuk kelas 3 minggu. Datang sekolah je terus exam....

Nasib baik ada jawapan. Sebelum exam tu dia memang tak masuk kelas 3 minggu sebab pergi memanah.

So kali ni dimaafkan....

No comments:

Post a Comment