Tuesday, May 10, 2011

Si anak mami...

Aloha...

Pagi tadi memang betul2 buat aku tidak keruan... Dah lah lambat bangun (bukannya itu perkara biasa makcik??!!), lepas mandi tgk punyalah banyak darah merata living room. Huishhh... darah apa ni??

Jeng jeng jeng....

Aku dah mula menjerit panggil adam.... Terkebil2 darling jr turun. Nasib baik, dia ok.
Aku mula terpikir kat anak2 dara tu... Mana dorang?? Masing2 dah buat muka suci. Dorang ni bila buat muka suci lagi murni, mesti ada perbuatan yg tak diiktiraf yg dorang dah lakukan....

Mula2 aku angkat Tesha... mana tau kot2 dia peknen dan keguguran ke.. (Wei makcik!! mana ada kucing keguguran.. Wat lah you...). Ok takde apa...
Pas tu aku angkat Tabby... Ya ampun.... menitik2 darah dari kaki dia.

Aku dah mula terjerit panggil darling. Rupa2nya darling kata, dia ada dengar bunyi Tabby panjat tingkap bilik junior. Sah... kaki dia kena cermin tingkap.

Baju aku dah penuh dgn darah. Dah brp helai towel aku guna lap kaki dia. Nasib baik dia duduk senyap je. Si Tesha lak, time2 ni lah nak tunjuk baik. Nak groom adik dia lah, nak peluk lah....

Mulanya aku nak antar Tabby pegi klinik. Aku takut luka kaki dia dalam. Tapi bila darah dah start kering, aku tengok hanya terkoyak. Tapi consider banyak jugak lah. Kesian anak mami tu, nampak isi kaki dia. Dan dia pulak... sudah mula berlari berkejaran dengan si Tesha. Oklah tu....

Balik kerja ni kalau napak tak ok, mau bawak pegi vet.

Note : Dia aku panggil anak mami sebab, hidungnya yg mancung, gelang (belang) dari kaki sampai ketiak. Rantai ada dua di leher. Badan pulak ada kaler gold2 lagi...

No comments:

Post a Comment