Saturday, June 11, 2011

Pandai sangat kamu...

Aloha...

Hari ini hari makan2... Yehaa!!! tak perlu masak makan kat kedai lg.

Hari ni ada kenduri. Pas tu ada birthday party...

Rasa2 macam dah lama sangat tak makan nasi kenduri. Rasanya dlm thn ni tak pernah lagi rasa nasi kenduri dgn erti kata lain belum pergi lagi mana2 kenduri. Bukan takde jemputan tapi.... well.... aku & kenduri ibarat tiada keserasian lah. Can't explain why.

Kali ni macam excited pulak nak pegi. Bukan kenduri sedara mara aku pun. Bukan kenduri sahabat handai aku pun. Aku hanya mengikut sorang mamat ni. Dah lama tak jalan2 dgn dia. Apatah lagi pegi kenduri dgn dia.

Ni nak citer sal mamat ni... Hari ni nak gi kenduri nya tak lah jauh tapi sebab tak tau arah tuju (kad dia x bawak) so ibarat main redah je. Time ni baru dia kenal apa itu GPS. Ok, aku dah set arah tuju....

GPS : After 500m turn left.....
Dia : Salah kot.... (sambil masuk kanan)
GPS : Re-calculating.....

GPS : After 1.5km turn right....


Belum sampai 500m mamat tu dah masuk simpang.

Dia : Ikut sini pun boleh....

Aku bukan apa, kesian dengan cik GPS tu asyik dok nak kena cari jalan baru untuk dia. Memandai sangat. 3-4 kali tak mau dengar cakap cik GPS tu. Sampai hang bende alah tu. Dah kena set balik.

Kalau lah bende alah tu boleh maki orang, memang free je dia kena.

GPS : Turn left....
Dia : Jam kat situ, ikut sini lah....
Aku : You ni kenapa??!! Tak boleh ke dengar cakap dia? Orang dah lapar ni....


Aku dapat rasakan yg cik GPS tu mewakilkan aku untuk bersuara bagi pihak dia.

This time baru mamat ni nak ikut. Masuk 1 simpang, 2 simpang... dah sampai. Kan senang. Lagi dia taknak percaya....

Aku dah lapar tahap kebulur dah rasanya. Nasib baik food & tempat dia marvelous. Lantak kamu lah mamat. Kenduri kawan kamu. Kamu pegilah cari kawan2 kamu. Aku mau melantak. Aku melantak banyak pun bukan ada sape kenal aku... Nasi minyak, kuih, buah, cendol... semua aku rasa. Lupa pulak lepas ni ada 1 lagi function... Ayoo.. kena simpan perut sikit.

Disebabkan lama kat dewan kenduri tu, aku sampai kat birthday party anak sedara aku dah lambat. Sampai2 je....

Irfan : Mak Na.... (sambil tgk atas bawah). Kenapa Mak Na pakai baju ni?
Suara sumbang lain : Laa... ni salah majlis ke?

Ni semua gara2 aku berbaju kurung. Baru mau terasa ala2 ayu gitu dah ada yg pelik. Yup.. pelik tapi benar.



Apa2 je lah...

Tapi aku masih tak puas hati pasal mamat tu dgn cik GPS...

Note : Mamat di atas adalah laki aku...

No comments:

Post a Comment