Monday, June 6, 2011

Pergaduhan 2 beradik

Aloha...

Masih tidak ada mood mau cerita sal rumah baru.

Hari ni mau cerita pasal aku nye furkids. Si Tesha & Tabby @ Qaseh & Suci. Junior & daddy dia panggil Si kain buruk & Si kusyen. Kesian tau babies aku tu dorang panggil nama macam tu.

Semalam, ntah apa silapnya, si kakak (Tesha) meradang kat si Tabby sampai tak cukup tanah dia kejar si Tabby tu. Kedepan kebelakang keatas... pas tu tak sempat turun, Tabby main terjun je separuh dari tangga tu. Punya lah nak lari dari si kakak. Yg Tesha pulak tak padan dengan perut tu bulat, ada hati nak kejar adik dia. Kejap2 berenti mengah, pas tu kejar lagi. Habis sumer bende dorang redah.

Punca nya, si Tabby masuk dalam plastic sampah. Tesha datang korek plastic tu, tiba2 Tabby keluar. Terkejut lah minah tu. Sampai terbalik, tergolek. Dah sumer pakat gelakkan dia. Malu punya pasal agaknya, dia kejar lah si Tabby sampai dapat.

Adegan kejar mengejar ni berlansung agak lama jugak. Sampai aku & junior kena tangkap dorang2 tu pujuk baik2.

Aku pegang Tesha, pujuk dia "Dah lah tu kakak, maafkan je lah Tabby tu..."
Junior pegang Tabby, apalagi kena basuh lah dia dgn junior "Cari lagi pasal dgn kakak tu. Kan kakak dah naik angin"

Memang jarang sangat2 nak tengok si Tesha tu naik angin. Sekali... Ambik kamu.




Satu cara pujuk si Tesha, ajak dia tgk tv. Baru dia cool....




Si Tabby sudah kepenatan. Menyorok balik tv besar, tapi sempat lagi menelek kakak dan akhirnya tertido.

Note : Penyeri hidup aku....

No comments:

Post a Comment