Wednesday, June 26, 2013

Konspirasi

Aloha....

Kebiasaannya, setiap tahun, pada hari ini...... pasti akan wujudnya konspirasi. Selalunya konpirasi ni bermula seminggu or dua minggu awal. Mula2 memang siyes aku tak perasan. Tapi setelah bertahun2, aku dapat agak. Tapi biasalah.... buat2 tak paham je lah.

Cuma tahun ni, jalan cerita lain sikit. Dan sikit pun aku takleh saspek apa2. 

Orang2 yang terlibat pun bukan orang yang sama.

Kali ini dia sudah tukar plan. Selalunya orang2 yang terlibat adalah staff or kawan2 dia tapi kali ni dia guna budak2 sekolah pulak. Sungguh licik.....

Ok.... ini mesti bajet last minit punye. Sebab tu aku tak perasan. Kalau tak, sumer plan dia dalam tangan.

Tahun2 lepas, kalau tak staff dia tolong order kan bunga, mesti ada yang try korek2 apa yang aku nak. Tak pun ada spy yang sekodeng wishlist aku kat blog or fesbuk. Tapi this year senyap sunyi dorang.... 

Rupa2 nya..... tadi siang....

Laling jr : ibu, what u want for ur birthday? Farisha want to buy u something?

Apasal budak tu termasuk dalam ini wayang?! Farisha ni kawan si junior. Very close friend. Aku panggil budak genius coz dia top student & assistant si junior. 

Aku : Eh... cakap kat dia nak henfon...

Laling jr : Siyes ni....

Aku : No need arrr. Tak sampai hati ibu nak habiskan duit budak kecik.

Laling jr : U want henbeg or purse?

Aku : I dun want anything.... (so klise...)

Laling jr : so.... she just buy u anything k. Bye....

Aku... like...hah??!

Dan balik tu aku dapat hadiah. Bila bukak, dah tau bukan budak tu kasi.

Rupa2nya itu adalah konspirasi dia 2 beranak. Dan antara yang terlibat adalah....

Pengarah : My laling

Hero & heroin : my laling jr & Farisha

Pelakon tambahan : kawan2 kelas junior.

Pelakon undangan : mak Farisha merangkap penasihat.

Tengok.... berapa ramai yang terlibat. Sampaikan mak anak orang lain pun terlibat sebagai penasihat. Dia terlibat dalam pemilihan hadiah kali ini. Yang lain tu sebagai peneman. Anyway aku suka hadiah tu sebab itu antara barang yang aku nak.

Dan malamnya pulak dinner anak beranak di tempat pilihan aku. Ekceli itu pilihan kedua. Pilihan pertama adalah sangat jauh, tak boleh pergi hari bekerja.

Tak tau apa silapnya, balik rumah aku muntah..... muntah.... dan muntah. Terus jadi lembik.

Sekian....

No comments:

Post a Comment