Monday, November 16, 2015

Birthday

Aloha....

Bulan ni ramai yang celebrate birthday.  Family aku je 6 orang.

Seperti biasa, nak celebrate, buat sekali.

Kali ni beramai2 serbu ke Latest Recipi di Le Meridien Hotel. Disebabkan kami ramai, dan dah boleh agak akan havoc nanti, so siap ambik bilik. Boleh muat 16 orang (2 meja). Tapi buffetnya still ambik kat luar lah.... Kira privacy jugak lah. Budak2 pun boleh lepas, tak jadi hal. Dorang nak berlari ke, nak berguling ke..... 3 orang je pun budak kecik nye termasuk my laling princess.

Mak pak boleh bergossip2an. Mak aku pun ada, makan punya pasal sanggup ambik dia.

Makan kat situ...... bolehlah... Banyak jugak menu yang merapu2 yang mesti cuba. Tapi bila dah berkumpul tu, bukannya makan sangat pun. Yang syoknya, main order je kat anak2 sedara suruh depa gi ambik.

Aku pun takde lah snap gambar2 food tu. Banyak sangat. Malay food, western, cina, mamak, jepun.... tah tak tau lah apa lagi. Nak ambik pun tak tau cara nak makan. Tapi nasib baik ada yang tukang senduk kan so dorang suggest lah nak makan macamana... Hihihihi....

Aku pun banyak ambik lauk2 je... seafood lah apa lagi. Udang, ketam, lobster, kepah & tah apa lagi.... Dessert dia sedap.

Haa... ada 1 kejadian. My laling princess. Dia tu kan jenis suap apa saje. Semua dia ngap. Macam abang dia.

Semalam aku banyak suapkan dia ikan, Macam2 jenis ikan. Steam, grill, goreng... Dia suka salmon. Dah banyak makan ikan tu aku kasi dia tempura. Mula ingat sotong rupanya bawang. Pas tu kasi lagi satu, abang aku kata tempura tomato sebab tengok merah. Lama dia makan tu tiba2 dia macam merengek pandang muka aku.... Tak nangis. Rupa2nya yang dia makan tu tempura capsicum.. Agaknya terasa lah pedas2 sikit. Nasib baik bukan cili... Apa punya mak lah main kasi je anak tu tak check dulu.


Kat tangan dia tu lah capsicum tu. Time ni dia dah start merengek manja dah tapi aku tak perasan.

Oh ya... Mangkuk hijau tu memang bawak untuk dia. Set dengan sudu garfu. Kalau pegi makan kat mana2 wajib  bawak tu. Tu yang boleh buat dia makan dengan behave nya.

 
Kalau sesiapa rasa nak cuba, sila2.... puas hati lah makan situ.
 
Cuma untuk aku macam tak berbaloi sangat sebab tak sempat try semua.... Dok borak je sambil2 kutuk mengutuk.
 
Yang penting dapat spend time dengan family. Priceless........



 






No comments:

Post a Comment