Sunday, March 17, 2013

Aku disakiti... (tajuk tak boleh blah...)

Aloha.....

Semalam aku cuti. Balik kampung sat. Sat je, ada hal....

Sat tak sat lah, sempat jugak gi salon lepas settle hal tu. One thing aku suka gi kedai rambut sana adalah tiada sebab mosabab lain selain kerana ianya murah. 

Balik kampung je, mesti terjah situ selain kedai tudung. Kalau tak potong, cuci.... Agak2 sini dapat lagi ke cuci &blow RM12-15?? Errr... aku pun tak pasti sebab memang dah berzaman tak potong/cuci rambut kat sini lepas aku kena RM25 untuk cuci sahaja. Bab nak potong berfesyen tu, takde lah. Aku potong lurus je. Sejak dah bertudung ni dah tak kesah nak potong apa style pun asal pendek. Dulu memang menangislah kalau orang tersalah potong. Pernah konon2 nak rambut Lady D, tapi potong macam Demi Moore masa citer Ghost tu. Lama siot tak pakai baju kurung sebab rasa tak sesuai kot rambut camtu nak berfesyen ayu2....

Panjang je intro....

Semalam aku pening kepala lepas drive ikut bontot lori. Aku potong lori, depan ada lori. Potong lagi, lori lagi.... Stress mak kalau drive balik kampung time pagi2. Time tulah pun brader2 lori yg gedabak2 tu keluar. Kat hiway takpe tapi kalau dah keluar hiway.....

Nasib baik kampung tak sampai Gua Musang, kalau tak berjanggut aku dalam kereta.

Intro lagi....

Okay, ini citer motif sebenar....

Bila dah pening tu, memang syok kalau dapat orang picit kepala. 

Apalagi.... amoi, mau cuci rambut. Kasi picit2 sikit arrr. Kepala ada pening lah. 

Memang syok kepala kena picit, ramas... Layu je mata. 

Pas tu dia urut tengkuk. Mak aiiii... Sakit siot. Tahan lagi.
Pas tu dia urut belakang. Bukan urut tapi dia tekan2 dengan penumbuk. Gila sakit.
Pas tu dia picit bahu hingga lengan... terus aku suruh stop. 

Okay dia stop... continue picit kepala balik.

Pas tu urut balik tengkuk, belakang, bahu, lengan.... aku dah jerit. Badan dia kecik je tapi tangan.... macam besi. Kepala hilang pening, badan jadi sakit.

Masa bilas rambut, dengan muka2 aku dia kasi basuh... Wadeheck!!!

Hari ni badan aku sudah mula lebam2. Ibarat di dera.....

Dah tamau dah pegi kedai tu.....

No comments:

Post a Comment