Wednesday, March 20, 2013

oksigen... kasi aku oksigen....

Warrggghhh....!!!!

Akak stress nyah. Akak betoi2 tgh stresss...

Banyak2 stress, stress ni aku takleh terima.

Esok, si junior ada pertandingan syarahan. Ya... esok. Pagi2 esok. Ni wakil sekolah. Bukan wakil kelas or wakil rumah biru. Buatnya pulak di sekolah lain.

Yang buat aku jadi stress adalah :-

1) Hari senin dia pegi audition & terpilih. Tapi tak tau tajuk apa yg dorang kasi untuk esok.

2) Semalam, tau tajuk tapi 1 hari dia tak masuk sekolah sebab ada pertandingan choral speaking. Nasib baik menang no 1.

3)Hari ni dapat 5 tajuk. Kena cari point2... tapi masih tak hafal. Point & text cari sendiri tanpa bantuan cikgu. 

4) Disaat ini masih menghafal point2 untuk 5 tajuk tapi tergagap2.

5) Disaat ini juga, dia sudah mula menggiggit kuku. Dedinya pula sudah mula meng escape kan diri, dan aku pulak yang kena tanggung stress ni.

Kalau aku, tak tarik diri, aku migrain....

Aku pun tak tau mana dia dapat keberanian untuk masuk segala jadah pertandingan. Atau erti kata lain, gatai2 mengofferkan diri. Memang bukan dari aku tu....

Dedi dia pulak berani buat keje2 macam ni tapi tak berapa kreatif sangat bab2 public speaking ni. 

Dia nak tips aku.... Hah, sonang je. Pegang dan baca jelah text tu. 

Last but not least, tawakkal je lah....

Aku hanya mampu berdoa. Tak kira macamana pun esok cuma satu aku mintak, jangan lah dia memalukan diri dia kat atas stage tu.

No comments:

Post a Comment