Monday, October 5, 2015

Visit my laling jr

Aloha...

Sabtu lepas aku gi visit mylaling jr. Ekceli sekolah dia ada buat majlis perjumpaan guru & parents. Lepas tu ada solat hajat.

Kami gerak dari sini kul 4am. Plannya nak sampai sana kul 9am. Main angkut je mylaling princess masuk kereta. Dia tido sampai Gambang. Masa tu dah kul 6am. Puas jugak lah nak suruh dia tido lepas tu. Tapi last2 tido jugak. 

Sampai kat LPT my laling dah tak larat nak drive. So aku lak take over.

Takpelah... Demi anak bujang sorang, jauh pun jauh lah.

Sampai sana dalam sebelum kul 10. Singgah kat masjid, siapkan mlp. Pakai comei2 nak jumpa abam.

Sampai sekolah abam, masuk je dewan kawan2 abam jadi tak tentu arah tengok mlp. Dah jadi kecoh pulak 1 dewan budak2 pompuan serbu mlp. Sampai mlj cakap dorang tu macam nak makan adik. 

Aku yang tengah pimpin mlp jadi segan sebab 1 dewan tengok. Bajet macam retis.

Yang dak kecik ni pun tersengih2 kat sumer orang. Pantang hulur tangan, nak aje. 

Masa cikgu tengah kasi speech tu aku saje biarkan mlp merayau sebab dia bukannya nak duduk pun. Bila budak2  panggil, nak pulak dia datang. 

Bak kata tu senang keje aku hari tu. Dapat aku jumpa cikgu2 tu dengan aman. Last2 sampai kena cari mana dorang bawak sebab dah pass sana pass sini. 

Memang dia pandai jaga mummy dia nye water face. 

Memang glamer dia hari tu. Mana pegi dengar orang panggil nama dia je.

Haaa... Tu pasal mlp.

Ni pasal abam dia pulak.

Lagi sebulan ni abam nak exam. Memang ketaq kecut perut dah mak pak nye.

Kat sana dah ada peluang jumpa cikgu2 dia, memang aku & ml tanya habis2an lah. 

Cuma yang aku tak puas hati, tak semua cikgu dia aku dapat jumpa. Cikgu2 yang subject dia lemah sikit semua aku tak dapat jumpa sebab takde.

Dah lah sebelum tu masa cikgu buat presentation, cakap result diorang menurun. Since awal tahun dah nampak merosot. Tapi..... baru sekarangnya nak panggil parents. 

Then ada few things lah yang parents tak puas hati dengan cikgu2 ni. Bukannya nak kata tak appreciate apa cikgu buat dan bukannya nak kata cikgu2 ni tak buat apa2. Tapi cara diorang menyampaikan statistik tu macam dah give up dengan budak2 ni sampai kena panggil parents untuk tolong pantau anak masing2. Siap boleh offer lagi siapa nak datang tiap malam bantu anak masing2 study, dipersilakan.

Lagi sebulan nak exam baru nak panggil.... Kalau duduk depan pagar sekolah, boleh lah.

Ada lagi lah isu2 sekolah ni yang buat aku & parents lain macam tak puas hati.

Biasalah aku kan.... tak puas hati mana boleh simpan. Tapi cari cikgu incharge yang ganti pengetua yang bersara pilihan, takde pulak. 

Molek sangat kan.... Jemput parents datang untuk majlis perjumpaan cikgu & parents tapi cikgu takde. Ada pulak yang kasi reason cikgu duduk jauh. So, aku tak jauh??? 

Time tu tak dapat cari cikgu, takpe....  aku simpan dulu. Kesian kat mlj sebab dia dah macam serba salah. Dia tau mummy dia ni ada simpan rasa tak puas hati. 

Otw balik KL aku try dapatkan nombor PK HEM yang ganti pengetua tu.

Dah dapat.... Apa lagi.... Memang satu2 lah aku luahkan apa yang terbuku.

Bila aku cakap ramai cikgu takde & aku cari dia hari tu, dia boleh tanya aku sampai kul berapa. Dia ingat aku dari jauh, takleh sampai on time... Bila aku cakap aku ada kat situ sebelum event start sampai habis, baru dia cakap cikgu2 tu busy. Memang kena sound direct lah dengan aku. Tak patutlahkan... Jemput parents datang tapi diorang takde. Tau pulak tu dia yang aku dari KL bila aku cakap dari jauh. Aku rasa, aku je yang paling jauh yang datang.

Nasib baik dia admit semua tu salah diorang. 

Aku bukannya nak cari silap siapa2. Aku hanya cakap apa yang aku rasa tak betul. 

Sampaikan pasal aku susah nak contact mlj sebab fon masing2 dah kena serah kat cikgu pun aku luahkan. Siap cikgu tu cakap, kalau rasa nak contact mlj, kol je dia. Nanti dia akan panggil & guna henfon dia. 

Kang aku kol tiap malam kang..... Jangan cuba cari pasal dengan aku.... Datang angin 'aku peduli apa'... aku kol je sehari 3 kali.

Haihhhh.... Sekarang ni mampu doa je lah dari jauh. Aku nak push dia sangat pun kesian jugak. Aku percaya, mlj dah buat habis baik dah tu.


No comments:

Post a Comment