Wednesday, June 24, 2009

Blogging @ ofis

Hari ni... 1st time aku update blog yg aku rasa dah lama x update, kat ofis. Jgn kantoi sudah.....
Minggu lepas & minggu ni..... boring sgt keje.
Lepas mc aku start keje khamis lepas. Sampai ofis jer, bukak email... alamak.. dah kene. Ada kes aku x update 2 big a/c. (AA & AB.. aku sendirik je yg paham) effect about 1.8M jgk lah. Masa tu mth end closing. boss kecik aku cuti 1 wk coz abg dia meninggal. So sumer aku kene buat.. aku x kisah lah tu. Org tgh susahkan, x kan aku nak ngungkit. Dia pun slalu cover aku. T nak jd kan cerita ni lg panazz, dah sumer bende aku kene buat, ada 1 bende aku tertinggal which bende ni aku kene buat sebln skali.. Bile dah close sumer baru aku notice bende tu x buat. Aku dah inform AM aku, tp dia just ckp, "sure CCD jerit one.."(tengkorak dia lah..) x membantu lansung. Accountant lak cuti. Lepas tu kes tu senyap jer. Tp time aku mc lak big boss plg besar aku (LBC) dpt trace. Apalagi boss aku yg sederhana besar pun sudah ada tanduk ( byk boss aku kan... maklum lah aku ni kuli jer..) Tp nasib baik jgklah aku mc lama. Doc pun pesan... aku xleh tension2.. kan aku baru buat IUI tu. Tp kesian kat boss kecik aku & accountant aku. Doranng back up aku baik nyer.. Aku blk pun xder saper bangkit kan hal ni. Cuma dorang pesan supaya mistake cam ni x happen lg. Dah aku lupa... mmg aku x leh buat apa2. Anyway, tq boss coz back up me. But to my AM.. pidaaahhh.. ...
Itu citer minggu lepas....
Citer minggu ni plak.......
Hari Isnin, boss kecik aku meeting whole day...Aku baru start puasa.. Tau lah kan klu 1st day puasa mcmana.. Lembik giler.. Mmg hari suwey aku lah hari tu. Kot aku mandi x cukup 1 gayung agaknye.. tp aku mandi guna shower. ( Sori..citer sal dlm bilik air lak.)
Gini.... Ada sorang customer dtg nak mitak statement. Mula2 ok jer ckp. Bile aku tanya A/c no, dia tak tau. aku tanya company, kasi salah nama.. mcmana aku nak check. Pas tu dia dah angin. Aku nak tolong mcmana klu sumer dia x tau. Dia kata aku patut tau... Laaa.. bukannye 2-3 org jer customer kitorang apek ooiii.... Sampai dia dah tengking2 aku suh jer CCD handle. Aku dah x dpt nak tolong mangkuk cam ni. Betul2 'swine'....
Time blk aku belikan sham cekodok & goreng pisang sbb aku nak tido dlm keter. Aku penat & lembik...
Aku skrg ni bwk keter. Doc suruh.. (doc lg..)

No comments:

Post a Comment