Friday, June 12, 2009

cuti cuti malaysia....

semlm aku cuti. ingt nak bwk adam & naqib tgk gajah. tp x jd. rupe2nye pakdi (adik aku) dah buat apointment dgn adam nak jln2 kat pav. excited giler mamat tu... tp dlm excited dia tu, dia kesian lak kat naqib (sepupu dia) sbb x dpt pegi. dah buat muka kesian lak. x pernah2 naqib buat muka kesian sbb nak ikut. after mitak kebenaran & dpt 'surat sokongan' dr adam & ayah chik dia, at last dpt jgk naqib ikut. pecah record... 1st time naqib follow org lain jln without ibu & ayah dia. so, terpaksa lah aku & sham jd driver & bodyguard. almaklumlah, anak emas tu. sama cam adam, cuma adam dah biasa ikut aunty & uncle dia jln. ikut aku, aku pun x kasi ikut org lain tp sham kata, biarlah.. dia anak lelaki. lepas aku hantar dorang (pakdi, mak di, kak noddy, adam & naqib) kat pav, aku pusing2 kl dgn sham. maklumlah driver... kene standby klu2 boss panggil. dorang tgk wayang, aku gi kg baru mkn.  

dah dpt panggilan pulau dr dorang, pegi lak amik kat depan pav. lepas satu2 soalan di tujukan utk naqib tp jawapan nye tetap satu... ENTAH.... entah apa2 jer mamat tu. tp dia kata dia seronok. adam seronok. yg penting kedua2 putera raja tu SERONOK.

HARI INI....

hari ni nak buat apa lak? sham kata lepas dia gi sembahyang jumaat, baru leh kluar. adam still kat rumah naqib. 

mula2 plan nak cancel cuti hari ni, nak pegi keje. sbb monday aku kene cuti lg and then sambung mc... bkn saje suke2 tau.. ni nak citer sikit:-

aku sebenarnye tgh buat treatment utk IUI. IUI tu apa?

....Once known as artificial insemination, intrauterine insemination (IUI) is the process by which sperm is deposited in a woman's uterus through artificial means....

since last wk aku dah start procedure ni. tiap2 hari inject gonal f kat perut. selama 7 hari. mula2 takut, tp bile 1st time buat, x sakit lansung. sakit bile dgr harga ubat tu jer. RM1000... x pelah. nama dah usaha. doc kata kite cuba IUI ni 2 kali. klu x jln jgk, terulang lah.  ada 1 lg cara, IVF. which is too expensive for us. paling murah RM13k. mana nak cekau...

klu boleh dpt sorang lg pun dah cukup. Adam dah 11 thn. arwah adik dah nak masuk 4 thn. aku lak dah 35thn... Tapi tu sumer rezeki Tuhan..

No comments:

Post a Comment