Friday, August 27, 2010

Sumpah tak buat lagi.....

Aloha...
Di kala ini mata aku dah tinggal lg beberapa milimeter jer nak tertutup.... Kenangkan kat ofis jer. Kalau x, dah lama zzzzzzzzzzzz.......
Mana tak nya, orang kata x yah ikut, nak ikut jugak. Hah!! tanggung lah....

Semalam masa balik kerja, dpt news yg tok sedara my darling a.k.a pak sedara abah, meninggal kat Kuala Terong, Perak. Area Taiping otw ke Beruas. Mula nye hanya darling & mak abah jer yg pegi. Then last2 minute si darling jr nak ngikut. Org dah nak masuk kereta dah. Kejap nak pegi, kejap x nak, kejap nak pegi blk...

Kami bertolak dari KL kul 8.30pm. Memang speed habis lah. Laju2 gile kereta kat hiway. Aku ingat kitorang yg bwk 140km/j tu dah cukup laju, ada lg kereta yg laju. Huisshhh!!! bergegar rasa jantung. Ikut belakang bas yg dah melelong lelong kiri kanan. Driver ngantuk agaknye. Brp kali darling aku hon & beam kat bas tu. Ikut belakang CRV yg laju gile tapi nak sondol belakang lori. Dah elok duduk lane kanan, tibe2 masuk kiri betul2 belakang lori. Nasib baik sempat ngelak. Ngantuk jugak lah tu agaknya... Jam baru kul 11.

Kami sampai tepat jam 12am. Masuk kat area kampung tu, banyak nye lori. Sebesar2 alam lori kat situ. Yg bwk besi lah, bwk kontena lah.... Laju2 pulak tu. Kecut lagi perut aku.

Kami duduk kat situ x lama. Jam 12.30am kami dah beransur nak balik. Perjalanan ambik masa 3 jam. X sempat nak lunjur kaki, dah nak balik.

Kami singgah Tapah jam 2am. Sahur sekali lah. Dalam kereta aku memang dah tersengguk2. Rasa cam dah nak tertonggeng. Tapi tahan jugak. Nak temankan darling. Abah pun x tidur tp kesian lah kat driver. Aku nak drive, memang awal2 serender lah. Aku x boleh betul drive malam... After sahur kat Tapah, abah lak drive. Huishh lagi den x konfiden. Terus terang bijik mata klu dia drive.
Kami sampai rumah kul 4am. Basuh kaki, tangan, muka... naik atas terus zzzzzzzz.....

Note : Tak nak dah buat kerja mcm ni lg....

No comments:

Post a Comment