Monday, August 30, 2010

SUPER POWER!!!

Aloha....
Kisah ini kisah semalam. Bukan kisah iklan SUPER POWER yg ewww... very the gatal.
Semalam aku mmg mcm superman...

Pagi2 lagi aku dah bangun, basuh kain 2 trip, kemas rumah... Sebab bersemangat utk shopping. Kononnya nak kluar kul 8am. Takde makna nye klu dua2 darling membuta lg. Sempatlah aku basuh kain, jemur kain, kemas rumah....

Kul 10 aku angkut ibu mertuaku, darling jr. gi Carrefour Wangsa Maju. Agenda utama, nak tgk peti ais ibu mertuaku. Ramai nye org kat sana usah cerita lah... Kedua2 darling dah melekat kat tempat tv. Lepas belek2 punya belek, ibu mertuaku berkenan dgn yg aku pilih. Tapi sebab terlalu ramai sgt kat sana, so kitorang decide nak ambik kat Carrefour Kepong aje. Sama jer.... Aku dah survey byk kali kat situ.

Lepas settle kat Wangsa Maju, kitorang ke Sg Buloh plak. (x lama lg sini lah agaknye tempat aku shopping). Kawan2 aku kata baju kat sana boleh tahan & murah2. Aku kan mudah terpengaruh. Tu pun dah brp hari merengek kat darling tu... Seperti biasa, tiada apa yg aku berkenan. Tapi sempatlah beli utk bapa mertuaku & my dad. Darling jr. kureng sikit bershopping kat situ. Maklumlah, tempat x glam. Tapi barang dia paling byk. Dapat baju Adidas lg 2, kasut, jam... Amboi2... dalam pada x suka shopping kat situ, barang dia jer habis RM200.

Lepas settle kat Sg Buloh, berdesup pulak ke Carrefour Kepong. Agenda peti ais td x habis lg. Masuk sana jer terus sambar peti ais td. TOSHIBA 430l. Then baru jalan2 beli barang... Peti ais dorang akan hantar.

Balik rumah dah pukul 3pm. Mandi dulu the baru start masak. Aku ckp kat ibu mertuaku, "Mak x payah masak lah today.." sebab aku yg nak masak. Menu pilihan, Siakap Sweet Sour, Ikan Talapia Merah bakar dgn daun kunyit, sambal belacan, sayur kobis panjang & kuih Puteri Berendam. Siap buat kuih lagi tu.... Kuih ni 1st time aku buat. Jadi beb.....

Itu pasal lah aku kata aku ada SUPER POWER. Aku pun x tau mana datangnye power tu... Kalau hari2 mcm ni kan bagus. Tapi SUPER 'M' tu kadang2 melebihi segalanya...

Malam td kedua2 darling menyandar kekenyangan....

Note : Maybe sbb day b4 tu aku melantak byk kat Bukit Kiara Equestrian Club. Dari situ datangnya.. SUPER POWER!!

No comments:

Post a Comment