Friday, July 8, 2011

Sape pernah buat...

Aloha...

Aku bukan nak tanya saper pernah buat kek, buat kuih atau buat bodo....
Aku nak tanya saper pernah pijak kasut anak dia sampai kotor... Kamu pernah buat?
Aku rasa aku sorang je mak kat dunia ni yang buat pangai macam tu...

Al-kisahnya......

Si junior tu, part basuh kasut tersangat2 lah allergic nya. Memang tiada keserasian antara dia dan basuh kasut. Kasut ada 3 pasang, bermakna dia boleh pakai kasut tu sampai 3 minggu. 18 kali aku boleh bising lah... Segala contoh kaki berulat, kaki bersopak, kaki berkurap aku dah kasi kat dia. Haram.......
Yang rajin membasuh kasut dia sejak azali adalah nenek dia & bapak dia. Korang mampu?!

Tapi sekarang ni aku sudah gunakan tactic kotor. Setiap jumaat je, konpem aku bwk balik sumer kasut dia termasuk kasut jalan & kasut sport balik rumah aku yg nun jauh di ujung dunia. Aku kena buat macam tu sebab aku takkan buat depan ibu mertua ku...

Elok sampai je kat rumah, aku susun kasut dia cantik2 dan aku pijak2 kasut dia kasi kotor sekotor2nya....

Nah ambik.... pergi basuh.

Setakat ni dah buat 3-4 kali dan berjaya. Sampaikan trauma mamat tu klu napak aku pegang kasut dia.... Dan aku bajet takde saper yg sanggup ikut perangai tak senonoh aku tu kan.

Note : Jangan lah korang buat kat anak baru tadika pulak.... Sian dia.....

No comments:

Post a Comment