Saturday, February 11, 2012

Kesian dia

Aloha...

Kemana hari ni? Pejam celik, dah habis hari Sabtu. Esok Ahad. Lusa Isnin. Oh TIDAK!!!! Nehi.. Nehi...

Hari ni habis macam tu je. Aku kehulu kehilir tanpa tujuan. Tiada siapa mau dijumpa, tiada siapa mau diajak bicara.
Dua2 darling sudah ada aktiviti masing2. Biasalah si bapaknya kerja. Si anaknya ada kursus sehari suntuk. Kursus kepimpinan melalui teladan untuk pengerusi/naib pengerusi/setiausaha kelab/persatuan. Si junior ni naib pengerusi kelab Sains & Maths. Macamana dia boleh pilih kelab tu aku kurang pasti. Itupun nasib baik 1 murid, 1 kelab & sukan. If not, aku berani jamin dia akan masuk semua. Gila glamour mamat ni. Kalau aku dulu cari yang senang2 je. Janji ada masuk sebab wajib.

Esok ada training kat padang lagi. Tapi pegi sekejap je kot (katanya sekejap tapi bila dah kat padang, tak hingat hari). Isnin dia dah start latihan pusat kat Gombak Setia selama seminggu sehari suntuk. Mak aiiiii...... makin golap anak bujang aku. Tadi cikgu dah kol kasi tau schedule. Nasib baik cikgu yang hantar pergi balik.

Lepas habis seminggu training, baru ke SB untuk lawan... Duduk sana 4 hari.

Ok... aku sudah mula mencari2 homestay sekitar area sana.

**Iklan : Min 49 - MU 2 -0 LIV**

Dan aku juga sudah standby sunblock untuk aku & junior. Golap yang dulu pun tak cerah laie. Kalau aku tak pegi kang tak syok jugak sebab aunty & uncle dia dah plan nak pegi.

Semalam cikgu dia dah kol daddy dia kata Isnin ni ada penyampaian medal masa perhimpunan. Ekceli medal tu akan di kasi pada perhimpunan pagi sebab yang dapat hari tu 2-3 orang senior. Dan cikgu akan umum nama dia je untuk sesi pagi tu tapi medal cikgu akan kasi masa perhimpunan petang sebab dia sorang je yg dapat. Tapi tadi cikgu kol balik kata tukar pulak. Dia akan ambik time pagi jugak sebelum cikgu hantar pergi training kat Gombak. Frust jugaklah mamat ni sebab kalau boleh dia nak ambik depan kawan2 dia. Pagi tak ramai kenal dia. Cikgu pagi pun tak kenal dia. Dia kan gila glamour. Alasan dia, dia nak semua cikgu2 kenal dia. Dan yang penting, dia nak tunjuk kat cikgu ***** yang dia bukan ponteng kelas. Dia bengang bila 1st day dia masuk kelas lepas tournament tu dia kena sound cikgu tu sebab selalu tak datang. So tak dapat siapkan homework. Sorry... aku tanak masuk campur. Lu settle lah sendirik dengan lu punya cikgu.

Citer pasal kelas.... minggu lepas tak masuk sekolah seminggu. Esok tak masuk lagi seminggu. Lepas tu lagi seminggu. Amekau!!! 3 minggu tak belajar. Harapkan belajar malam je. Nasib baik masih awal tahun. Itu pun dia dah mula gabra.Masuk sekolah je esok dah exam pulak. Ish... ish.. ish... tak dapek den nak nolong.

Memang penuh lah schedule dia. Belum lagi nak citer sal kelas muzik dia. Ini baru bz takat ni. Biarkan dia rasa. Esok dah time kerja baru dia tau penat lelah. Kalau tak, melengkau depan TV tengok kartun Disney. Umur dah kategori remaja tapi masih boleh layan kartun Disney. Dengan aku sekali kadang2 terjebak.

Note : Tak sabar tunggu PB aku... Bila laa nak sampai.

No comments:

Post a Comment