Friday, February 17, 2012

..sambungan... dah lama aku tunggu tau

Ok.. tajuk diatas sambungan tajuk entry sebelum ni. Tadi memang nak cerita tapi tiba2 hilang mood.

Dalam ini cerita, aku tak tunggu sesiapa pun. Dan aku tak tunggu sesiapa pun atas katil tu. Jangan nak advance sangat pikir bukan2 yer...

Aku telah direhatkan atas katil dan tidak boleh kemana2. (Kononnya lah....) Tak tau bila org takde je aku mula bermaharajalela dalam rumah ni.

Ingatkan macam best je dapat melingkau atas katil kan. Masuk hari ke 2, dah jadi macam cacing menggelupur.

Apa yang aku tunggu?

Aku kasi hints ye... Junior dah nak masuk 14thn. So, kalau korang, rasa2nya rindu tak nak pegang baby?

Dulu ye aku bukan setakat rindu, tapi dah kemaruk sangat nak kan baby. Berpuluh ribu habis tapi itu semua kerja DIA kan...

Last2 aku dah tak ambik kisah lagi. Lantaklah.....

Tup tup hari tu perut aku sakit. Sebelum2 tu belakang aku sakit. Sangat2 tidak selesa sampai aku beli PB. Bila pakai PB tu aku rasa sangat2 selesa.

Tiba2 aku period after delay seminggu. Period yang sangat2 luar biasa. Aku jumpa doctor sebab semata2 nak ambik MC je. Aku tak rasa sakit cuma sangat2 tidak selesa. Mula2 doctor suspek fibroid then dia suruh scan.

Masa scan tu :-

Doctor : Ini bukan period.

Aku sudah mula cuak... Aku cuma nak MC je takdelah sampai nak scan2 bagai.

Doctor : You tak tau you pregnant ke?

Aku : WHAT!!!!!!!! you must be kidding.

Doctor : See... you nampak tak black spot tu (referring to the scanner - nati aku upload gambar scan). Tapi dia dah betul2 kat pintu rahim. Dah nak keluar. After seminggu kita scan balik if tak keluar, kena buat D&C.

Aku : (*aku masih blur...) Meaning, saya masih boleh pregnant?

Doctor : Yup. Lepas ni kita start balik procedure, then kena jaga betul2.

Doctor ni memang tau kes aku. Aku memang selalu refer kat dia. Tapi nak mulakan balik procedure tu, aku rasa macam...... alamak, penatlah. Betul2 kena kuatkan mental. Tapi since dah jadi macam ni, chances aku untuk pregnant lagi sangat2 besar.

Tulah kan... dah lama aku tunggu saat2 ini tapi malangnya aku tak sempat nak nikmati saat2 itu.

Bila pikir2 balik, memang sudah ada tanda2 tapi aku je yang tidak ambik peduli. Dulu pun pernah jugak ada tanda2 mcm ni tapi hampeh belaka.


Note : Gila tak frust!!!!

No comments:

Post a Comment