Friday, May 10, 2013

Ini kesah lawak lagi.....

Aloha....

Ini ada lagi satu kesah lawak. Tapi takde kena mengena dengan orang lain. Ini pasal diri sendiri dan laki sendiri.

La ni, orang sibuk ber WeChat. Lagi satu medium untuk generasi kita bersosial.

Aku pulak, sebut je apa yang takde dalam my fon  pintar. Okay, myberi itam sangat2 limited. Yang ada setakat FB, BBM, Twitter, WhatsApp & WeChat.

MySamseng memang confirm sumer ada. Apa je yang takde.... kecuali BBM. (Please dun ask why!!)

FB, Twitter, WhatsApp, WeChat, Line, Viber, Foursquare, Waze.......

Sumer tu kerja my laling jr. Apa saje dia akan donlod kat situ. Fon dia lagi lah.......

FB aku memang 24hrs online. Aku tak pernah log out pun.

Twitter pun tak pernah log out. Tapi Twitter ni biasanya digunakan untuk berkomunikasi dengan anak2 sedara dan anak sendiri. Kalau sms dorang memang takkan di balas. Kalau tweet je, berdesup reply.

WhatsApp pun memang senantiasa on... ini untuk teman2 yang kedekut kredit.

Bak kata apa yang ada dalam my beri itam, memang senantiasa on. Nak tak nak aku reply je.

(**mana kesah lawaknya????)

Ni nak citer sal WeChat.... Memang jarang2 digunakan tapi ada. Selalunya guna time nak panggil my laling jr kat atas. Dia ala2 walkie talkie.

Tapi ada 1 feature yg mana kita leh tengok orang sekitar kita yang ada WeChat. Tapi kalau guna android ada lebih feature lagi kot, boleh shake lah, moment lah.... My beri itam cuma ada accept / add fren dgn look around sahaja.

Yang aku tak berkenannya bila orang pun boleh suka2 hati send greeting. Hi, hoi, hey, nak kenal, pls accept me..... apa kejadahnya aku nak bertegur sapa dengan orang2 yang aku tak kenal. Orang yang aku kenal pun tak tentu aku nak bertegur.....

see... ni baru pagi je.

Nak nak kalau kat ofis. time tu punya ramai makhluk dari sedekat 100m hingga 2km sumer dia tunjuk. Pas tu mula lah start hei, hi, hoi bagai.... Aku pun tak pasti itu sumer memang dorang2 yang hantar atau auto send by system. Sebab macam tak percaya je ramai no orang nak kenalan dengan aku.

Ini kesah lawaknya....

Aku saje2 citer kat my laling.... Tunjuk dengan rasa bangga gambar2 makhluk yang hantar greeting kat aku tu..

Ada bangla, Arab, Indon, Myammar..... cina, melayu, pakistan....

Last2 ada 1 gambar dia kenal.....

INI BOSS I.......!!!!! dah... tukar gambar profile tuh......

Sampai sekarang aku tak tukar lagi... hihihihihi.....


 
 

















No comments:

Post a Comment