Thursday, May 2, 2013

Kisah seram

Shhhhhhh........

Ini kisah baru sebentar tadi. Masih meremang segala rerambut....

Hari ni sampai rumah lambat. Siap singgah dinner dulu. 

Seperti biasa, sampai rumah, duduk lepak2 dulu. My laling dah keluar jumpa geng. My laling jr naik atas. Ntah kul berapa aku naik mandi. 

Dah siap sumer, time nak turun...... dah sampai separuh tangga....... aku nampak kelibat orang kat dapur.

Turun lagi 1 step. Cuba fokus pada objek.... konfem bukan my lalings. 

Apalagi.... ca alip but naik atas kunci bilik, cari kayu. Jumpa kayu hoki..... Kol laling. 

Dalam kepala ligat pikir apa nak buat kalau 'orang' itu sampai dulu sebelum laling sampai.... Nak jerit? Nak pukul? Nak bukak sliding door bilik?

Sib baik my hero sampai dengan segeranya.....

Setelah diselidik, di belek..... takde siapa2 pun.

Adakah bayangan aku semata2? Tidak mungkin..... Walaupun gelap, objek jelas kelihatan. Tegak berdiri di hujung dapur. 

Ini bukan kali pertama aku nampak sesuatu. 

Mungkin sebab kurang percaya dengan 'bende2' karut, so memang aku buat donno je.

Nak kata tak pernah jumpa, rasa2 pernah. 

Nak kata tak pernah kena kacau, selalu jugak. Especially kalau balik ofis lambat. Kalau turun sengsorang dari tingkat 13, lif tu sure akan sesuka hati berenti kat mana2 floor. Pas tu lampu padam. Kadang2 dah sampai bawah, lif naik balik....

Setakat kacau2 manja aku tak kisah. Janji jangan tunjuk rupa.

Yang pasal tadi tu, mulanya aku terpikir itu memang orang. Tapi bila difikir secara lojik....... hmmmmmm........

Apa saje 'benda' itu, tolong jangan ganggu aku.....

Sila cari tempat lain. Ini tempat aku.....



3 comments:

  1. aduh kakkkkk...jgnlaa bende yg same muncul time laling2 kite kuar jumpe geng2...huhu!
    kalau jmpe, mmg saye lari ke umah akak la..hahah!

    ReplyDelete
  2. ngeri hokeyyyy....kt dalam umah ke kak?

    ReplyDelete
  3. kat dapur... bayangan gurauan je kot.

    ReplyDelete