Tuesday, April 30, 2013

Dialog bersama Sofeya Zulaikha

Aloha.....

Sofeya sudah 2 tahun....

 
Dialog 1

Atuk mana?
  
Atuk shakit
(Atuk sakit)
  
Atuk tutup shini, tutup shini, tutup ulut, tutup dung, tutup ate...
(Sambil tunjuk tangan, kaki, mulut, hidung, mata)
 
Atuk duduk mana?
  
Kat atash...
(Kat atas)
  
Ibu angish, Ana angish, Adam angish...
(Ibu nangis, Mak Na nangis, Adam nangis)
 
Dialog 2

Cantiknya beg Feya... Beli kat mana?

Li kat Ako...
(Beli kat Jusco)

Bila beli?

She'alam...
(Semalam)

Dialog 3

Feya kira 1, 2, 3....

Shatu, Wa, Ige, Pat, Ime, ...., Juh, Apan, She'ilan, She'uluh....
(1, 2, 3, 4, 5,...(*dia lupa), 7, 8, 9, 10)

Dialog 4

Ada Mak Na, ada Abg Adam, lagi ada sape?

Kecam.....
(Uncle Sham)

Ada Kak Dena, Pak Long, lagi ada sape?

Ada Yoyong, ada Atem...
(Ada Mak Long, ada Akim)

Ada Babah, Mama, Abg Iman, Kak Liya, Meyun, lagi ada sape?

Ada Papan...
(Ada Abg Ipan)


Seronok borak dengan dia bila dah pandai cakap. Tapi dia ni ada siki anti dengan aku....

Aku : Feya... Mak Na nak sikit kopok...

Feya : Tak yeh. Dah abish..... (*dalam mangkuk penuh lagi keropok)

Mak Long : Mak Long nak boleh?

Feya : Nah......

See.... ada diskriminasi di situ.

Aku : ....(belek tab kepunyaan sendiri)

Feya : Eka nye (*Ika punye...)
*Tak tau kenapa Feya sudah bertukar ke Eka.

Apa aje yang aku pegang adalah dia punya....

Aku : Kiss Mak Na sikit...

Feya : Ana ushuk.... (Mak Na busuk)

Memang saje cari gaduh...

Feya : Ana... jom.

Aku : Nak pegi mana?

Feya : Li lang kaki.... (Beli gelang kaki)

Aku : ????????



 

No comments:

Post a Comment