Monday, April 22, 2013

Buat pangai....

Aloha.....

Aduhai... dah Senin. Tak sedar semalam Ahad. Sebelum semalam Sabtu.

Rugi je hari Ahad semalam. Dah lah mood ke laut, kepala pulak sakit.

Semalam memang betul2 aku buat perangai. Mulanya sakit kepala takde lah teruk sangat. Tapi bila pagi mood dah swing, breakfast pun skip, memang cari pasal lah nama nya tu.

Orang selalu cakap bilangan patah perkataan perempuan bercakap boleh menjangkau berbelas ribu perkataan sehari tapi semalam aku bercakap tak sampai 50 patah perkataan kot.

Mood tu tebawak2 lah ke tengahari, petang dan malam.

Dan jugak pagi ni.

Pagi ni aku kena hantar laling jr ke sekolah. Disebabkan semalam aku banyak menghabis kan masa dengan tido, so, sang suami telah menyediakan kereta untuk aku bawak pagi ni. Memalam hari dok basuh kereta, isi minyak kereta, siap letak kereta kat luar senang aku start, jalan je....

Tapi.... aku ni kan memang suka cari pasal. Pagi tadi dah le lambat, nak keluar je....

Aku : Tak nak bawak kereta ni. Nak bawak kereta tu....

See.... tak gedik nama nya tu.

Takde masalah pun kalau bawak kereta kat luar tu tapi saje.... saje nak cari pasal.

Aku ni pulak jenis bawak kereta memang tak pernah nya nak check minyak ada ke tak. Main redah je. So, sampai hiway baru terketaq pale lutut tengok signal minyak sudah menyala. Tak tau dari zaman bila dia menyala.

Ayooo..... sudah lah lambat nak hantar si junior. Nak kena speed ni. Dengan kepala masih ting tong, speed je lah. Memang nekad gile tragis nye. Kalau sangkut tepi jalan pun sangkutlah. Ada chance nak meroyan tak tentu pasal. Nama dah hari cari pasal kan......

At last... selamat jugak sampai sekolah. Takde reason nak MC ke (kereta sangkut, ko nak MC, boleh???), EL ke.

Sebab apa aku buat perangai???

Sebab tak dapat beli meja 99 hengget kat Cavenzi.

CHOYYYY!!!!! kau nak merajuk gedik bagai sebab tak dapat beli meja 99 hengget. Hilang pedoman apa aku nak buat perangai macam tu. 99 hengget, macam lah takleh nak beli sendirik.

Ekceli aku pun tatau pasal apa aku nak moody bagai.

Period kot......




3 comments:

  1. patutlaaa nampak abe akak n adam duk cuci kete malam ari tu..hihi:)
    ni mood dah ok ke? :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha tu lah. gigih 2 beranak basuh keter bagai last2, tak nak bwk keter tu.
      mood ok dah.... nyesal moody klu x dpt ikut org tu gi memboling & memburger bakar....

      Delete
  2. haha...rugi..rugi tak ikot.
    next time la kite memboling dan memburger :)

    ReplyDelete