Monday, September 30, 2013

Pangkah 10 kali....

Aloha....

Ni bukan nak citer pangkah pilihanraya hoccay... Ini kali pangkah kedai makan.

2 - 3 menjak ni aku dah jarang makan luar. Aku masak yer... My laling jr lagi berapa hari je nak PMR, so kalau boleh nak avoid dia dari makan luar. Takut lah nati kang, sakit perut ke apa ke....

Tapi dulu semlm teringin nak makan steak.... Konon2 nak menuju ke Ampang tapi sampai MRR2, jem pulak. Pusing masuk DUKE, patah balik. Last2 plan kat Tree Steak Sg Buloh sebab otw balik kan. 

Sampai2 je dah penuh pulak. Nak dapat seat pun kena tunggu... tak payah lah. Time gaji agaknya tu yang ramai. Yang tekak ni tak agak2 teringin time gaji... Time tengah bulan, awal bulan tanak teringin. Kan dah ramai....

Dengan hampanya, masuk keter dan jalan... Sampai depan sikit nampak 1 kedai western food jugak. Tak ramai...(takde orang) so, dah terlajak, my laling pusing balik.

Mula2 ambik seat aku dah tak berkenan... Staff ramai, meja kotor. Suruh lap baru nak lap. Alas meja basah, berbau..... Apalagi aku bukak je. Lantak pi meja tu bogel. Brader staff situ boleh tengok je aku lap2 meja tu. Lansung nak tolong or tanya ke.. idak lah.

Order memang dapat cepat. Yelah.... takde orang kan. Tapi..................!!!!

Part ni klimaks citer ni. Food dia macam HAMPEH!!! HAPRAK!!!

Aku ni bukan lah jenis banyak songeh pasal food. Sedap tak sedap itu subjektif. Janji tempat makan tu bersih. Kalau terkurang rasa sikit2 tu kira halal lah. Tapi kes kedai ni, dah melampau2 pulak aku rasa...

My laling & junior ambik steak rice. Ada lah nasik, daging steak yg macam dorang goreng celup tepung ke apa ntah. Ada sekali sos & chicken or mushroom soup. Aku ambik chicken chop. 

Mula2 aku makan mestilah aku punya. Aduhai..... keras nye ayam dia. I mean bukan ayam yg keras tapi tepung salut ayam tu yang keras. Coleslow macam tak fresh.... Itu yang aku punya.

Yang dorang punya pulak nasi tu rasa nasik lah kot. Aku tak rasa pun.  My laling kata sup dia bau hapak... Sup bau HAPAK??!! Apakah maksudnya itu? Aku rasa daging dia. Aku pun tak tau kenapa dia panggil itu steak. Daging tu sebijik macam daging dendeng masakan minang tu. Aku rasa dia ambik daging kat kedai minang sebelah tu kot, tapi yang kedai tu  punya tak habis minggu lepas. Cuma minang punya ada sambal tp ini salut tepung kot. Keras nak mampus..... !!! Salad tepi2 memang tak fresh. Tau kan macamana sayur kalau tak simpan dalam peti ais? Haaa... macam tu lah rupe sayur dia.

My laling junior memang tak habis. Tapi dia belasah je sup yg hapak itu...

Dan akhirnya...... Pagi tadi dari kul 4 am dia dah takleh tido. Sakit perut dan dok berulang ke toilet. Bangun pagi baru dia cakap. Dah lembik.... Ke hospital lah jawabnya... 

Takde bende lain lagi dah yang aku saspek selain SUP HAPAK itu!!!

Apa yang aku cuba elak,  dah kena..... So, hari ni 1 hari dia tido. Tuition miss, apa 1 bende pun tak buat. Dah rugi 1 hari. Nak peksa 3 hari je lagi...

Aku try gugel dalam tenet pasal kedai ni. Yelah... sedap atau tak sedap itu subjektif. Lain orang lain tekak... Review yang aku dapat ada yang kata sedap tapi aku pelik bila ada yang kata sedaaaaappppp sangat2. Sebab aku dapat feedback dari kengkawan yang pernah pegi sini, dorang dah lama pangkah. Yang kata sedaaaappppp sangat2 tu agak2nya inilah satu2nya kedai yang dia pernah try.

Lepas makan tu baru aku teringat, ekceli kitorang dah pernah makan sini & dah pangkah sebab tak kena selera. Tapi tak tahu lah semalam kenapa boleh lupa. Tulah kan... 'the power of teringin' tu lagi kuat....

Maka, dengan ini, aku sekeluarga telah memangkah 10 kali untuk tidak akan jejak lagi kedai AYEEM BURGER BIKER'S CAFE yang beroperasi di Paya Jaras. Gambar takde lak aku teringin nak ambik..

Dan... my laling jr semalam dedi dia nak lalu situ pun dia tak nak. Nak kemana2 ikut hiway je....

No comments:

Post a Comment