Monday, December 28, 2015

Cuti akhir tahun. Part 4 - Shopping

Aloha....
Ok ok sumpah ini last part. Boring kan? Ngeh ngeh ngeh..... Dun play play. Sekali ahkak hapdet, berjela2. Almaklumlah baru ni ahkak dapat cuti jalan2 dik..

Sepatutnya hari ke 2 nak round Singapore balik tapi kensel, pegi Legoland. Hari ke 3 pun rasa macam tak sanggup je nak ke sana balik. 

Ekceli dalam list banyak tempat nak pergi. Dah puas jalan2 nak jugak shopping2... Ahaks....

Dalam kepala ni mana lagi.... Johor Premium Outlet aka JPO.

Kami pergi situ pagi so tak ramai sangat orang. Boleh cuci mata dengan aman.

Tak banyak story pun kat sini. Cuma tempat dia bukanlah macam shopping mall. Konsep dia open gitu. Situ butik2 branded items seperti Coach, MK, Burberry, Nike etc... 






Cumanya aku rasa barang dia macam old stock. Ni mana yang aku familiar lah. Yang lain aku tak tau. Tapi ok lah, takdelah out dated sangat. Harga ada discount lagi up to 70%. 

Mylaling usha2 jam. Tapi last2 tak ambik sebab takde yang berkenan sangat. 

Aku.... Ishhh takyah tanya lah. Ada MK kot kat situ. Carlo Rino pun ada. Tapi CR tu kasut dia sama je dengan harga aku beli 2 tahun lepas.

Mylaling jr cari kasut pun takde yang berkenan. Maybe hari tu bukan mood shopping dia kot.

Tapi.....


Dalam pada tak berkenan tu pun.....

Mylaling princess seperti biasa tak peduli pun hal orang. Tak buat hal...






Dapat belon pun dah suka sangat hati dia. Seat belakang kereta tak putus dengan belon dia.

Sekian.... Setel kat sini. Tapi tak setel lagi agenda kami. 

Ada bende yang aku nak beli tapi tak sempat. Kononnya esok time balik KL tu nak repeat sini lagi. 

Hari last....

Cut story short...

Tak pegi balik JPO tu tapi port baru. Kononnya Malacca dah bukak Premium Outlet. Gugel punya gugel, tanya sana sini, konfem dah bukak tapi bukan nama MPO. Freeport A'Famosa Outlet aka FAO. Betul2 area A'Famosa Resort. Sesat barat jugaklah nak cari sebab terlajak simpang. 

Sampai sana dah agak petang, so orang dah ramai. Dah macam kat Giant pun ada. Hujan pulak tu. Feeling nak shopping tu takde. 

Tapi kat situ jugak lah mylaling dua beranak tu sakan membeli.



Aku.... plastik kuning tu je. Jeans. Beli tu pun sebab tak sempat nak beli kat JPO. Aku berkenan jeans ELLE kat situ tapi tah kenapa malas nak try. 

Habis je sessi tawaf sini, baliklah kami. 

Tamat lah sudah cuti tahun ini. Tahun depan errrr.... bulan depan jalan lagi. Kemana? Adalah....... 

Oh ya... sampai rumah dah malam. Malam tu dari kul 1am mlp muntah2. Kul 5am aku bawak gi hospital. Doctor kata angin..... Demam jugak lah dia. Nasib baik lepas makan ubat dia ok cuma tak berapa nak menyusu & makan sampai hari ni. Esoknya pulak aku pulak sakit perut & muntah2. Lepas tu ml & mlj pulak. Mc lah aku hari ni.... Tak tau lah silap makan ke apa. Nak kata food, mlp tak makan food kitorang. Ada orang kata demam urat sekali tu. Penat sangat....

Adios....










No comments:

Post a Comment