Thursday, December 5, 2013

Misteri yang tersingkap

Aloha....

Kisah misteri lagi....

Aku memang biasa balik kerja lambat. Kadang2 ada 2-3 orang. Kadang2 tinggal sorang. Part tinggal sorang ni yang malas sikit. Time balik nak kena make sure lampu, ekon, pintu sumer tutup. If not, memekik2 orang tingkat 15.

Seminggu dua ni, bila time2 duduk sorang kat ofis, ada rasa lain macam sikit. Ada bau busuk....

Jeng jeng jeng......

Betollll... tak tipu... Bau memang menusuk idung. Mula2 cari bawah meja. Kot2 bau kasut aku ke. Tapi bukan dari bawah meja aku.

Bau ni muncul memang time2 orang dah balik. Start dalam pukul 6 ke atas macam tu. Sampai aku kebas air freshener toilet untuk spray kat sekitar2 tempat aku. Tapi memang tak boleh hilang. Power bau dia....

Tak boleh jadi ni. Aku kena siasat....

Bila orang takde dan bau tu muncul, aku mula mencari. Dari mana datangnya bau yang melampau itu.

Siasatan pertama tak berjaya sebab aku pun tak tau dari mana nak start.

Aku mula membuat analisis.... Bila bau tu akan timbul.

Lepas orang ni balik, ada bau tak.... takde.
Lepas orang tu balik, ada bau tak.... takde jugak.
Lepas sorang sorang aku peratikan. Makan hari jugak lah.....

Dan....

Akhirnya.... aku sudah ketemu clue.

Ada sorang ni (tidak perlu disebut nama) bila dia balik je baru bau tu timbul...

Dia bela hantu raya kah???!!!!!

Dengan hati berbelah bagi, aku siasat tempat dia....

Ya!!!! betul tekaan ku. Bau yang kucari2 sudah jumpa...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
 
BAU INI RUPANYA!!!!!!!!
 

 
Gambar hiasan kredit pada En Fadzil. 
 
 
Gambar kasut sebenar tidak lah boleh ditepek disini demi menjaga keharmonian persahabatan. (Chewah!!! walaupun bukan rapat sangat pun).
 
So, kalian yang membaca kisah ini, silalah ambik iktibar ye.... Cuba test bau kasut masing2... Adakah ianya mengganggu ketenteraman orang lain?
 
Misteri yang menyelubungi aku selama ini sudah terungkai. Masalahnya sekarang, macamana nak menghilangkan masalah ini?
 

 
 
 

No comments:

Post a Comment