Friday, December 20, 2013

PMR2013 - blur tahap ke 6

Aloha....

Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah kurniakan....

Akhirnya, my laling jr dah buktikan usaha dia. 

Semalam adalah moment yang sangat2 bercampur aduk permulaannya. Mana taknye... masa umum result, sepatutnya aku nanges gembira tapi aku bantai nanges frust (tapi aku bajet mesti orang ingat aku nanges happy). Aku pun tak tau kenapa aku boleh dengar cikgu kata dia nak umum yang dapat 7A.

Bukanlah aku tak bersyukur kalau dia dapat 7A pun cuma ada sikit frust lah. Kami memang mengharap sangat2 dia dapat cemerlang.

Dia, nama yang ke-3 diumumkan. Gugur jantung aku rasa sebab kononnya nama dia termasuk dalam list 7A.

Yang aku pelik, my laling siap jerit "YES!!!".... Aku boleh jeling dia kat sebelah, dalam hati cakap.... "dah kenapa mamat ni nak over sangat. 7A je kot...." then dia terus ikut junior ke stage untuk ambik gambar. Tapi tak dapat pun sebab dia kelam kabut tak tau mana nak tekan kamera. Tinggal aku nanges sorang2 kat belakang. Orang sebelah dah dok salam2 wish aku tahniah....

"Tahniah puan.... 8A". Aku boleh jawab, "eh... 7A je."  Mesti blur kakak tu.... Tapi tak se blur aku, aku rasa.

Then aku keluar sebab tunggu dorang tak datang2 pun.

Ni tengah nanges lagi nih. Frust gile nak mampos....

Kat luar, dorang dah terlambai2 aku.... Uncle dia, aunty dia pun ada. Memang dorang datang semata2 junior. Pelik jugak kenapa dorang happy semacam. Sambil jalan, berjurai2 air mata. Junior datang kat aku pun nanges. Aku peluk sambil ambik slip kat tangan dia....

Aku tak nampak pun mana B. 2-3 kali tengok. Kat situ baru aku dapat tangkap...... Laaaaaaaaaaaa........ 8A rupanya. Terus tukar tune nanges. Nanges gumbira. Tapi konfem tetap hodoh aku nanges.

Agaknya, kalau aku tau dari awal, aku kot yang terkinja2.....

Sampai la ni aku masih tak paham kenapa aku blur seblur blurnya semalam. Bayangkan aku duduk belakang sekali sebab konon2 dekat dengan barisan kelas dia. Dorang pun nak susun kelas yang 3A belakang sekali. Ikut turutan A, B, C..... sampai 3M depan sekali kat stage. Aku port dah baik, bajet dapat tengok live time cikgu kelas kasi result.


 
Nampak tak? aku kat belah sini, stage kat hujung sana... jauh kan.

 

 port aku betul2 depan line kelas dia.
 
Tak tau pulak ada panggil naik stage. Orang belakang2 dah bising, mic cikgu pun tak kuat. Last2 dengar je nama dia. Pelik jugak geng2 dia bersorak... Rupanya dia the only malay boy yang top scorer.
 
Aishhhh.... sungguh2 aku terlepas moment tu. Dan sangat2 over aku nanges....... CHOYYY!!!! sungguh memalukan.

Bengkak2 mata time sessi bergambar dengan cikgu2...

Nak ulang balik..... sure aku akan control lebih ayu.

Malam semalam konon2 nak celebrate....

Sib baik bukan mintak yang bukan2......



 



No comments:

Post a Comment