Thursday, March 24, 2011

Mahu bermuhasabah

Aloha...

Terngiang2 lagi ayat mamat hari tu..." sis ni kan sombong..". Gulp... terkedu aku.

Since dah ada orang cakap macam tu terang2an, so aku pun mula lah nak bermuhasabah kan diri ini. Walaupun bende ni dah pernah diberitahu berkali2 oleh darling 2 org tu.

Mula2 mari buat list:-

1) Org kata aku sombong - dah orang kata, aku terima je lah.
2) Org kata aku baran - ye saya baran, tapi itu dulu.
3) Darling kata, aku kuat marajuk - ye saya mengaku.
4) Darling kata, aku degil - ya betol. 10 markah buat darling.

Itu semua yg org kata.

Yang aku rasa pulak :-

1) Aku mudah kesian kan orang - WARNING!! Jangan ada yg cuba ambik kesempatan.
2) Aku pelupa - betul sangat2. Nasib baik aku tak lupa aku dah ada 2 org darling.
3) Aku pemboros aka kaki nyopping. - No komen.
4) Aku suka buat hal sendiri - Ok apa dari cari pasal dgn org.

Kalau setakat ni je list yg ada, kira ok lagi lah. Takde lah teruk sangat kan. Masih boleh diperbaiki.

Bak kata seseorang yg aku kenal :- "Jika sesorang itu anggap dia baik or perfect, cuba berdiri bogel depan cermin. Tengok diri tu, perfect ke tidak? Lawa ke tidak?"

Note : Cuma jangan ada yg cuba mencurah minyak pada api...

No comments:

Post a Comment