Thursday, March 31, 2011

Orang lain kata (lagi)

Aloha...

Mmmm.... 2-3 minggu lepas ada org menyampaikan sesuatu pada aku. Dia kata, ada org kata yang :-

1) Aku suka merajuk - ye, aku tau.
2) Aku suka mintak2 kat laki aku... dgn erti kata lain menghabiskan duit laki aku.

Hari ini ada jugak aku terima kata2 yg lebih kurang sama dari seseorang. Cuma orang yg dulu menggunakan perkataan2 yg melampau dan yg kali ni dgn kata2 yg agak lembut skit tapi berdesing jugaklah.

Bezanya dulu aku sikit pun tak ambik kisah dgn apa yg dia cakap. Sebab, orang itu tiada kena mengena pun dalam hidup aku. Dia (orang itu) berkata2 atas dasar dengki.

Tapi, kali ini disebabkan dia yg aku anggap sebagai sahabat dunia & akhirat. Sebagai teman tapi mesra suka & duka, so ia ada memberi sedikit kesan buat aku.

Sebenar2nya.....

Aku bukan nya jenis mengikis duit laki aku walaupun sudah ada perjanjian berdarah apa yg aku nak, dia akan kasi. Masa dia kenal aku pun sudah ada cop kat dahi aku ni, "SUKA MEMBELI a.k.a SHOPPING".

Aku terpaksa mintak kat laki aku sebab dia ibarat banker bergerak buat aku. Kad atm aku dia yg pegang atas sebab2 tertentu. Bila nak duit aku mintaklah. Tu yg nampak macam aku mintak duit dia. Aku mintak duit aku tapi kalau dia kasi duit dia, takkan aku menolak.

Kalau aku mintak dia belikan apa2 pun sebenarnya maksud aku, gunalah duit aku. Tapi kalau dia guna duit dia, aku sikit pun tidak akan membantah. Ciri2 isteri mithali aku ni.

Aku pun tidak pernah mintak bende2 yg di luar jangkauan. Sekadar mintak Blackberry atau Suzuki Swift, masih ok lagi. Tidak lah sampai KLCC atau Ferarri....

Buat org yang dengki itu, tidak perlulah nak dengki kan aku. Tiada apa yg lebih pada aku. Aku hanya dapat apa yg aku mampu...

Buat kawan aku tu..... "Oooooo banyak cakap ye.... mau kena cium cubit??!!"

Note : PhD....

No comments:

Post a Comment