Friday, June 19, 2015

Babysitter

Aloha....

Hari ni masuk 2 Ramadhan.

Semalam aku tak hantar my laling princess. 1st Ramadhan, kasi chance babysitter dia layan kerenah anak2 berbuka puasa. 5 orang anak, mesti macam2 permintaan. Walaupun dia jaga mlp sorang je tapi takpelah.... Aku pun dah boleh dah nak kejar sikecik ni.

Hari ni pun aku tak hantar. Alah... Sehari je lagi. Esok cuti, next week aku dah start keje. 

Tapi pagi lagi my laling kata babysitter dah tunggu mlp depan rumah dia. Bila ml cakap hari ni pun tak hantar dia siap whatsapp lagi suruh hantar time nak masak nanti. 


Agaknya semalam anak dia datang tengok mlp, aku tak start masak lagi... dia kasitau mak dia. Masa tu kul 5.30, mlp baru bangun tido.

Anak dia yang F3 (twin) pun boleh cakap "kalau aunty antar adik, boleh mak jaga, kitorang masak....."

Aduuuhhh.... Bagusnya dapat anak dara macam tu. 

Tengoklah camne nanti.

Memang macam tu lah dia. Kalau 3 hari tak jumpa mlp, dia akan datang rumah. Kadang2 siap kidnap kejap bawak balik.

Memang nampak betul dia sayang sangat kat mlp ni. Asben dia pun cakap. Tiap malam tengok gambar mlp. Nak nak kalau hari cuti. Anak2 dia pun cakap macam tu. Budak kan cerita yang benar.

Alhamdulillah aku dapat babysitter macam dia. Itupun dulu merayu2 nak suruh dia jaga. Dia bukan tak nak tapi komitment dia nak ambik & hantar anak pegi sekolah.  Last2 dia setuju... Nasib baik anak2 dia dapat tumpang orang pegi balik sekolah. Kadang2 je dia pegi jemput so bawak lah mlp sekali. Mak minah tu suka sangat lah dapat jalan2...

Asalnya mlp ni mil aku yang jaga. Bila abah kena stroke, tu yang kelam kabut sikit. Memang nekad berenti keje 24h time tu.

Kalau ikutkan ml memang taknak hantar kat orang or amik orang gaji. Tapi sebab dah tengok sendiri macamana babysitter ni jaga mlp dulu masa aku berpantang. Dia lah yang datang tiap hari jaga aku dulu.

Konon2 nya aku nak suruh dia jaga dalam setahun je tapi dia pulak siap cakap nak jaga sampai besar. Dia nak hantar pegi sekolah.... 

Haihhh.... lambat lagi lah nampaknya ai nak dapat greenlight berenti koje.....



No comments:

Post a Comment