Monday, June 15, 2015

Snack

Aloha...

Hari ni kembali duk sorang2 kat rumah. My laling princess pagi lagi babysitter dah datang ambik. Ingat tak nak antar sebab masa dedi dia gi keje, dia tido lagi. Tapi kul 9 mama dia dah datang. Cakap nak bawak balik sebab dah lama aku tak hantar. Ok lah, boleh aku kemas2 apa yang patut.

Dah tak tau nak buat apa... nak masak, sorang je nak makan.

Jap lagi rasa nak ambik mlp. Tapi sebelum tu try buat snack dia dulu.

Dia ni suka makan aku rasa. Suap je lah apa aje... ngap selalu. Macam abam. 

Tapi aku tak kasi sebarangan. Untuk lunch & dinner aku buat bubur nasik. Kadang2 letak ayam or daging. Kadang2 sayur2 or jagung. 

Untuk snack aku kasi biskut beras. Ada yg rasa plain. Ada rasa sayur or carrot. 

Biskut ni memang kena bawak gi mana2 sebab selalu kalau kitorang makan, kesian dia terkunyah2 tengok orang makan. Ada biskut, senyaplah dia.

Agaknya dah selalu sangat makan biskut yang sama, boring jugak.

Pernah terbaca ada orang buat finger snack dari roti.

Roti gardenia tu.... Potong2 then masuk oven. Bakar selama 8 - 10 min 180C.

Mula aku bakar lebih 10 min, hangit. Next aku try 8 min, just nice sebab oven dah betul2 panas.

Ni yang terhangit sikit tadi.


Ni yang sedang molek.


Try buat skit dulu sebab nak tengok tahan lama mana crispy dia tu.

Lagipun tak tau dak kecik tu nak ke tak sebab roti kosong tak letak apa2. 

Maybe kalau dah besar sikit boleh letak butter or something.




No comments:

Post a Comment