Thursday, June 25, 2015

Tiket

Aloha....

(Ni semalam punyer cerita. Dah save tapi tak publish)

Kalau time my laling jr nak balik aku lah tukang book tiket flight dia. 

Keje paling stress siot.

Apa tak nya... 

Mula2 dia kena konfem date balik yang selalunya tak dapat nak konfem awal. Tiap hari survey rege tiket.... tapi date tak konfem2.

Dah konfem date nak pulak kena bajet time. Yelah.... salah bajet, sape nak ambik kat epot.

Haaaa.... Masuk part nak buat booking, ni lagi stress. 

Sebab :-
 
1) kena survey sumer airlines. Cari mana yang murah. Tapi selalunya cari yang kat Subang je.

2) Time nak masuk details passenger, kalau tenet macam haremm jadah.... memang mengundang high bp.

3) Time nak konfem details part paling trauma. Sebab pernah tersalah date, tersalah ic, tersalah nama.... Bukan macam tiket bas ye adik-adik...

Selagi dia tak check in, selagi aku gelabah takut ticket iternary tak valid. Once dia call kata dah boarding je.... Phewwwww.........

Semalam hazab nak book ticket dia balik next week. Dapat dah walaupun a bit pricey. Dah takde, terpaksa amik je. Tu pun dapat kul 7.30pm. Buka minum mineral water & biskut yg Malindo kasi je lah. Oh ya... Malindo & Fireflyz atleast ada kasi snack & air dalam flight. Air Asia... takdok.

Hari ni book tiket raya pulak... Date dah tau lama tapi time baru semalam dapat konfem. Mlj kata cikgu akan hantar ke airport pagi 15/7 (rabu) tu. 

Hazab pun bermula dari kul 10 am tadi.

Survey punya survey, Malindo ada murah.


Ni mula2 aku dapat. Bajet time naik kul 10.55am sampai sini kul 12.

Tanya dulu ml ok ke tak time tu. Bila dah dapat approval.... masuk balik nak book.


Dah rege ni pulak. Kejap-kejapan....

Tak puas hati. Ni aku guna mobile website. Aku guna laptop pulak. Rege tunjuk RM54.05. Bila nak book aku takleh nak log in. 

Try lagi guna mobile....


Aikkk... Makin naik napak...  

Asyik dok kuar masuk kuar masuk, sampai rege tiket RM128++.

Try balik guna laptop... Dapat balik rege RM54.05. Nekad je lah book situ. Tapi details passenger sumer kena type balik. 
Ni memang kena 80 kali check.

Booking done...

Received iternary via email.

Check.....

Sekali tengok nama bapaknya pulak salah. Takde gap kat nama tu. Tu belum lagi tang ic sebab takleh nak check balik. Nama salah aku tak gabra sangat. IC tu yang aku panic sikit. Err... bukan sikit, panic banyak.....



Pegi balik manage booking.... Masuk reservation code. Takde pulak....

Ok... I'm done.

Ni baru book tiket KT-KL-KT. Tu yang nak suruh aku buat iternary ke NZ. Serender awal-awal. Kita serahkan aje pada yang pakar.

Tawakal je lah. Kalau dia kol esok kata takleh naik kapal..... Naik bas je lah nak.









No comments:

Post a Comment