Sunday, July 26, 2015

Checkup

Aloha...

Hari ni ada check up. Last check up, pas tu next week dah start keje.

Selalunya checkup cepat je. Sejam dah settle. Tapi hari ni lambat sikit. Kat tempat x-ray je dah sejam nak tunggu report. Ada technical problem katanya.... Dah dapat report terus je masuk bilik doc. Takyah tunggu2 nombor.

Kaki aku dah 70% recover. Doc nak kasi mc lagi tadi since belum betul2 ok tapi aku dah tak nak.

Ikutkan sape tak nak cuti tapi sebab aku punya hospitalisation hanya 60 hari, aku dah guna abis. Nati tolak cuti pulak. So, keje je lah.....

Cuma doc pesan, masih tak boleh terkinja2. Berlari, melompat, jogging, dancing.... no no no!!! 

Macamana ai nak eksesais.... Hishhhh... Ikut je lah cakap doc.

Setel bab check up aku pegi check up keter my laling pulak. Plannya dia hantar aku balik dulu.

My laling buat appointment kul 11, tapi sebab dah terlajak kat hospital tadi, makanya terpaksalah dengan aku sekali gi workshop tu.

Nasib baik lah tak lama kat situ. 

Sebelum raya tu dah pegi servis keter tu, memang pomen tu cakap steering ada bunyi. Katanya nak kena buat something. Tapi dia kata next servis baru buat. 

Oleh kerana keter tu ada waranty insurans, ml nak pegi lah buat. Last2 insurans tu kata tak valid sebab tak pegi servis kat panel diorang... 

Laaa.... Gitu pulak. Tapi ml tak puas hati, kasi bising sikit kat insurans & tokey tempat ambik keter tu dulu. Rupanya tokey tu cakap insurans company tu memang macam sial. So dia suh bawak kat workshop yang boleh kautim dengan insurans tu. Workshop tu pun memang blacklist dah jnsurans tu jugak sebab selalu buat payment lambat. 

Lepas dia check, bawak seround keter tu, terus dia cakap..... ini takde apa. Letak gris je.

Thats it.... Lepas dia letak minyak, dah takde bunyik. 

Pheww..... selamat. Yang lain2 dia kata masih tip top. Siap buat test drive seround dua.

Dorang pun advise jangan ambik dah insurans tu lagi. Ambik yang lain pulak. 

Baru aku tau keter ni ada 2 insurans. Selalu ambik insurans untuk renew road tax je rupa2nya kali ni dia ambik 2 insurans. 1 tu untuk eksiden, 1 lagi untuk kerosakkan. Sediakan payung sebelum hujan katanya. Mau tak nya.... kalau ada problem here & there keter ni bapak mahei nya nak repair. Apatah lagi kalau ada major problem. Lantak lah haih.... Keter dia bukan keter aku. Dia yang bayor... kalau keter aku pun dia yang bayor.. Ngeh ngeh....

Masa test drive tadi, ternampak pulak Harrier baru tapi 2.0 or 2.4 (tak sure). Rm270k. Meleleh ayaq liuq tengok keter idaman.. 

Hari ni dapat 3 jemputan open house. Umah neber depan, umah abang & umah  in law adik aku.  

Umah depan pegi lambat sebab hantar keter tadi. Umah abang & in law adik tak pegi sebab sambung migrain semalam. Nasib baik bangun tido dah ok.







No comments:

Post a Comment