Thursday, July 2, 2015

Kisah si burung

Aloha....

Ok, i free today. Pagi ni je 2 entry..... Tak masak hari ni, lega lah...


Ini burung.

Burung apa? 

Aku tak tau..... dah jangan tanya lagi burung apa.

Tadi dengar burung ni berdecit2 (betul ke??) dalam bilik cats. Dapat mangsa lagilah tu....

Masuk je bilik tu derang 4 ekor tu tengah ngadap burung ni. Tak gerak....

Bila aku ambik, bernafas lagi. Tapi macam tak lama je dah nak stop nafas.

Aku nak buat apa pun tak tau.

Last2...... kasi treatment.


Dengarkan dia surah Al-Waqiah.

Panjang kisahnya pasal surah Al-Waqiah ni. Tapi surah ni lah peneman aku dari dulu lagi. Nati aku cerita kan kenapa ye.

Ok, back to the topic....

Dari burung ni tadi dah tak gerak, dah bukak mata. Tapi tak boleh terbang lagi. Ada lah tu injured kat mana2.


Now burung ni dah boleh jalan & dah berbunyi balik. Mana pegi aku kena angkut burung ni sekali. Sebab dah ada yang standby... (Tgh type ni pun burung ni masih di tangan aku). Dah jadi 1 keje kan.


Tetibe teringatkan my laling jr & my laling princess.....

Beza derang berdua tu kalau tengok burung ni :-

Mlj - akan tersentuh hati dia. Kalau burung ni mati, mau nanges kot.
Mlp - akan cekau je burung ni. Kalau berkesempatan, masuk mulut.




1 comment:

  1. ..2 entri sekali cik kak kite ni. menyahut cabaran btol..heheh. kipidap!! :)

    ReplyDelete