Friday, July 24, 2015

Kejadian

Aloha....

Sambungan cerita semalam.

Alhamdulillah kami sampai KL jam 1.45am. My laling princess pun molek je tido dalam kereta.

Perjalanan balik tu banyak jugak kereta. Tak lah macam selalu, sunyi je....

Kat hentian Ajil kul 9 kami stop kejap sebab nak salin diapers mlp. Ramai jugak orang. My laling bawak mlp gi toilet. Masa nak basuh badan dia, letak dia kat sink, dia taknak. Dia macam geli... Tengok toilet tu pun muka dah satu macam. Hihihi... Ikut perangai aku lah tu tak suka masuk public toilet.

Sampai kat Gambang kul 11.30pm. 

This time pegi balik ml bawak ikut buku. Menten 120km/j. Sangap rasa nak sampai. Minyak pun jimat, tak top up sampai sana. Selalunya macam pelesit. 140-170km/j. Tak leh lawan aku 180km/j. Ahaks.....

Sampai kat Gambang tadi, ml mandi & solat. Tapi surau takde air. So aku tak turun lagi pun mlp tido. Lepas solat, singgah Petronas kat situ. Kami memang selalu singgah lepak kat petronas tu. Sambil2 makan megi or Dunkin' Donut. Selalunya aku solat kat situ tapi takde air jugak.

So decide singgah R&R Temerloh je. 

Sampai Temerloh jam 12am tepat. Aku masuk surau lansung takde orang. Tak kisah lah tu.

Surau tu luas... Pas tu bertingkat sikit. Ruang solat tinggi. Aku bentang sejadah kat belakang.

Masa tengah solat tu, aku ternampak2 ujung mata ada orang jalan kat sudut belah kiri. Dari depan ke belakang. Pas tu rasa lalu belakang aku. 

Menten.... Menten... Teruskan solat. Tak pikir apa pun time tu. Tapi masa beri salam tu terdetik lak hati nak tanya, sape lak yang lalu tadi. Bila kasi salam ke dua, sempat lagi jeling....

Habis je salam, tak dan doa terus lipat sejadah sambil2 pandang keliling. Terus keluar. Ml siap tegur, cepatnya siap....

Itu je lah kejadiannya... Takde apa pun. Bayangan semata2 bak kata ml. 

Kat rumah aku ni pun dah lama takde kejadian2 yang macam dulu2. Alhamdulillah ada my laling princess, tak pernah lagi aku nampak, dengar or rasa apa2. 

Cuma petang tadi my laling dah masukkan sumer cat dalam bilik pas tu kami tertido... Tau2 masuk maghrib tengok cat sumer ada meleser sebelah dia. Tak tau saper bukak pintu. My laling cuma boleh cakap..... adalah tu nak kejut kita maghrib tu.

Baru2 ni kat area rumah aku ada orang cerita ada nampak 'sesuatu' jam 1-2am kat kawasan kosong sebelum sampai rumah. 

Selalu pun aku lalu situ tapi tak pernah pulak jumpa apa2. Nampak mamat estet terbungkang minom todi adalah. Itu yang aku lagi takut sebenarnya.

Tapi sejak tau cerita 'sesuatu' tu, mata ni kalau lalu situ tengah2 malam, asyik nak jeling situ je. Rupanya ml pun macam tu. 

Bukannya mintak nak tengok, tapi..... ntah.... nak jugak jeling.







No comments:

Post a Comment