Tuesday, July 14, 2015

Sahur

Aloha...

Aku & my laling kalau bersahur simple je. Takdenye nak ngadap2 nasik bagai. Bangun pukul 5am. Cukup sekadar minum air masak. Kalau ada roti depan mata, makan roti. 

Lainlah kalau my laling jr balik. Dia pun tak kisah kalau tak makan tapi kesian lah, biasa kat asrama makan sahur, balik rumah sendiri tak makan. Apa je yang dihadap kat dia, dia makan je...

Aku lak bukan tak nak makan tapi kalau makan yang heavy2 like nasik, sure pagi tu aku muntah. Pas tu aku pun melepek sepanjang hari. Sebab tu berbuka aku kena makan nasik. Kaver sampai hari esok.

Tahun ni 1st time lah nyambut Ramadhan & Syawal dengan my laling princess...

So far, time sahur dia tak pernah bangun. 

Pagi tadi masa bersahur dengan ml, tibe2 dengar dak kecik tu panggil.

"Peh.... Ibeh.... Meh meh... Beh beh..."
(Translation : Peh (pembuka kata), ibu... kat mana?.... Beh beh tu ayah)

Memang dia panggil aku ibeh. Dedi dia beh beh. Dedi dia ada banyak skit version. Abam pulak bam bam...

Baru lah aku cakap kat ml yg dia tak pernah pun bangun sahur, dah bangun. Siap join makan roti lagi..... sambil borak2. Tapi siap makan sumer, kasi susu, tido balik. 

No comments:

Post a Comment