Sunday, July 19, 2015

Raya 2015

Aloha...

Hari ni raya ke-2. 

Aku takdelah sakan sangat beraya. Biasa2 je...

Pagi raya my laling2 solat raya kat DC je. Lepas solat, siap2 gi rumah my inlaw. Memang kena pegi awal, tapi ni pun dah lewat. 

Sampai sana kakak ipar dah ada. Lintang pukang kat dapur. Rupanya takde bende pun yang dah siap. Sebab mak pun dah tak berapa upaya macam dulu.

Nasib baik aku dah hantar kuah kacang & nasik impit malam sebelumnya. Rendang pun kakak ipar dah buat hari sebelumnya.

Makanya, pagi raya pertama, tanpa salam2 raya apatah lagi bergambar2 raya maka aku dan kakak ipar menyinsing lengan baju menyiang ayam 2 ekor. 

Ni dah kul 10, time tu buat lontong, buat kari, nasik beriyani.... Aku tukang basuh ayam. Masak sampai kul 1.

My laling jr tanya, hari ni ada siapa datang? Aku jawap "buat masa sekarang, tak payahlah ada orang datang..." 

Dah takde kemeriahan hari raya macam dulu2...

Pukul 4ptg baru dapat gerak ke rumah abang aku tuk beraya dengan mak pulak.

Derang pun dah abis sesi bergambar. 

Tapi sempat lah jugak bergambar walaupun tak sumer yang ada. Mak aku pun dah tukar baju. Sibuk melayan orang yang datang.

Ini je lah gambar2 yang sempat di snap.


Family aku & kakak... Memang sumer tema ijau. Cuma ijau kami je yang carca marba.


Kan..... Sumer jenis ijau ada. Ada ceritanya pasal baju ijau ni. Nanti dilain entri aku ceritakan.


Ini dibalik tabir. Patutnya ambik gambar dalam rumah abang tapi dah ramai orang datang, ambik kat luar je lah. Cari tempat paling klasik.

Tak tau belakang photographer ni ramai orang yang terlompat terjerit terkinja2 panggil my laling princess suruh pandang depan & senyum. Sebab dia baru bangun tidur. Takde mood.


Macam ni lah mood dia masa baru sampai sana tu. Tapi nasib baik tak merengek menangis. Pandai jaga air muka mummy dia.

Hari ni just pegi rumah kakak kat Kelana Jaya. Anak dia dari Saudi ada balik nak raya. Kecoh masing2 bila dah berkumpul.


Hari ini, mood my laling princess ni mood nak raya. Tidur pun lama. 








No comments:

Post a Comment